//
esteu llegint...

Economia i treball

L’Alcalde d’Algemesí menteix sobre el salari de Bermúdez per justificar el seu jornal

 

Per autojustificar-se s’inventa que cobra 1.000€ mensuals de la Universitat i que treballadors municipals cobren 120.000 anuals

Exigim al Sr alcalde d’Algemesí que cesse immediatament la campanya de difamació i desprestigi sense sentit que ha mamprès contra el portaveu de M+S ALGEMESÍ, Josep Bermúdez, i contra els funcionaris públics municipals, i que el porta a difondre mentides sobre la vida professional i particular del nostre portaveu i sobre el salari dels treballadors municipals

En una entrevista recent al diari El Mundo realitza un exercici magistral d’intoxicació informativa afirmant que el portaveu de M+S ALGEMESÍ cobra ingressos inexistents, per tal de voler justificar allò injustificable: l’excessiu salari que ell mateix, amb la connivència del PP local, s’ha autoassignat. Cal recordar que el Sr alcalde continua cobrant 60.710’30€, tot i que la recent LRSAL fixa com a màxima retribució per a un alcalde d’un municipi com Algemesí 55.000€. No obstant això, acollint-se a l’excepcionalitat que marca la normativa fins a juny de 2015, ha decidit continuar cobrant el dque cobrava, malgrat que allò honest i ètic hagués estat ajustar el seu salari a allò que ha aprovat el seu propi partit. Sembla ser que quan es tracta de parar la mà per cobrar ja no s’és tan fidel al partit com en altres ocasions.

Però en compte d’autolimitar el seu jornal s’entremet en la vida professional i particular de la resta de polítics de l’oposició. M+S ALGEMESÍ vol deixar ben clar que el salari professional del seu portaveu és una qüestió de la seua vida privada que res l’importa al Sr alcalde i que res ha de veure amb la seua activitat política. No obstant això, en un exercici de transparència, el nostre portaveu ha fet pública en la nostra web la seua declaració de la renda, Animem al Sr alcalde a fer el mateix.

El problema és que abans de parlar cal informar-se mínimament. A més que la xifra que li atribueix pel seu jornal com a professor de secundària és incorrecta, el pitjor és que afirma que el nostre portaveu cobra 1.000€ mensuals per impartir docència en la Universitat. M+S ALGEMESI vol deixar ben clar que el seu portaveu no imparteix docència en la Universitat des de març de 2013 i que mai ha cobrat eixa quantitat mensual de la Universitat; ni cap que se li semble.

Per això liexigim que de manera immediata, clara i contundent emeta una nota informativa desmentint la falsa informació que ha difós sobre el nostre portaveu i que aquesta siga publicada com a mínim en el mateix mitjà que ha publicat la informació falsa. Altrament, el portaveu de M+S ALGEMESÍ es reserva la possibilitat de reclamar tal rectificació per qualsevol via que considere oportuna.

L’honorabilitat del nostre portaveu és igual de respectable que la del Sr alcalde. Aquest utilitzà el Butlletí d’Informació Municipal BERCA de juliol de 2010 per publicar l’escrit de disculpes d’un veí sobre unes afirmacions falses que va realitzar sobre ell. Nosaltres no anem a demanar que es faça un ús tan qüestionable del BIM per un assumpte privat, però igual que ell exigí a un ciutadà que rectificarà una informació falsa, ara li exigim a ell que tinga l’honradesa d’admetre públicament que s’ha inventat uns ingressos i xifres sobre el nostre portaveu i de demanar-li disculpes. No perdem de vista que mai el nostre partit polític ha criticat els ingressos que altres membres de l’equip de govern cobren com a funcionaris públics, autònoms o empresaris, ni ha entrat a comparar-los amb res, perquè són uns ingressos que reben al marge de la seua activitat política. Igualment ens sembla intolerable que ataque a l’anterior alcalde socialista a qui li atribueix unes retribucions com a diputat provincial de 70.000€ quan basta entrar a la pàgina de la Diputació per saber que cobra poc més de 47.000€. Resultat repugnant i condemnable que un alcalde realitze afirmacions tan a lleugera sobre els seus adversaris polítics.

Però, si això és preocupant, encara ho és més la campanya de desprestigi que ha emprés contra els treballadors públics del nostre ajuntament, ja que afirma: “En el Ayuntamiento hay varios funcionarios que doblan mi sueldo”. Tal afirmació és completament falsa ja que cap treballador municipal cobra 120.000€ tal i com afirma. I ell ho sap perquè tots els anys aprova en els pressupostos el salaris municipals. Sols existeixen dos treballadors municipals que cobren una quantitat superior, però totalment allunyada dels 120.000€ que ell indica. No deuria oblidar que hi ha més de 100 treballadors que cobren per baix del seu salari, ni que un 50% cobren menys de la meitat del seu salari, ni que alguns funcionaris interins a dedicació completa cobren una tercera part del seu salari. És per això que exigim també una petició de disculpes als funcionaris públics i que reconega que cap funcionari cobra el doble que ell i que la majoria cobren menys de la meitat. Una vegada més el PP d’Algemesí se suma a la campanya de desprestigi i “criminalització” dels treballadors públics que està duent endavant la dreta espanyola.